Konyhaasztal

Süti, nem süti

2018. február 05. 09:00 - konyhaasztal

Megfogadtam, hogy ha elalszik a kisbabám, akkor felteszem a késő délutáni süteményemet, illetve keresek egy helyet, ahol van egy kis zugnyi nyugalom, megfelelési kényszer és gyereksírás nélkül.

Általában az a motivációm arra, hogy süssek-főzzek valamit, hogy 1. van itthon 2. ne romoljon meg. Képtelenség baba mellett - vagy csak az ügyeseknek sikerül - nekiállni komplexebb ételeknek, amikor két sárgarépa megpucolása között tuti van valami kis nyűg, amin épp segíteni kell. Most éppen maradt az előző termék tetejének megkenéséből egy tojásom leütve a hűtőben, ezért olyan recept kellett, amihez nem kell szétválasztani a tojásokat.

Sütöttem hát egy kuglóf tésztájú sütit, amit itt bemutatok nektek, hogy ne érezzétek szarul magatokat, ha nektek is csak egy ilyen süteményre futja az időtökből, tapasztalatotokból hogy tanuljatok a mestertől.
img_20180126_161112.jpg

Debütál a szipi-szupi új sütőformám, amire a barátnőm csak annyit mondott: ránézésre megmondom, hogy drága. Zenker Candy és azért vettem, mert szép. Pontosabban a férjemtől kaptam, de én választottam. Még jó, hogy elolvastam, hogy max. 180 fokon lehet sütni benne, biztos ráküldtem volna a 220-at "sietek" alapon.

Én azt mondom, hogy ezen a blogon lesz helye a (nem marketinges értelemben vett) trash contentnek, azaz szerkesztés, vágás nélküli képek, nem egy ételfotós órákig tartó mestermunkája, hanem egy konyha munkapultja, nálam ilyen, akinél nincs elöl a pulton semmi, annak respekt.
img_20180126_163202.jpg

Annyit azért kísérleteztem, hogy mi történik, ha a sütőpapírt nem igazítom be előre, szépen formára, hanem csak rácsorgatom a tésztát. Eredmény: semmi, semmi sem történik, csak kicsit eltört a papír egy ponton, ahol nem tudta követni a sütőforma vonalát belül, ott kicsit kifolyt a tészta, nem égett oda, nem tette tönkre a szép új sütőformámat.
img_20180126_164018.jpg

Jól látjátok, az ott az én koszos sütőm, ami itt volt a lakásban. Ki tudja, lehet, hogy a következő posztom épp arról fog szólni, hogy mivel teszem rendbe.
img_20180126_164126.jpg

Remekmű.
img_20180126_173959.jpg

Hagyományos konyha close-up. Nem, komolyan, na. Finom lett és biztos létezik olyan ember, aki úgy tudta volna befotózni, hogy szép is legyen, de hát mindent nem lehet. Jó étvágyat! Ha érdekel a recept, írjatok és elküldöm, hogy én hol találtam.

img_20180126_174004.jpg

Tanulság: ha van egy fél órátok,amit rá tudtok szánni a sütésre, igazán megéri, mert cukrászda-illat lesz otthon, kikapcsolódás, nem utolsó sorban pedig valamit fel tudtok mutatni a nap végén. Nem, ne áltassátok magatokat, a gyerekszoba rendezgetése stb. nem számít annak, mert azt az életben nem veszi észre senki.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhaasztal.blog.hu/api/trackback/id/tr8613635058

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása