Konyhaasztal

Szülés után

2018. február 12. 21:27 - konyhaasztal

Miután a gyermekem megszületett

egyszerre éreztem magam képtelenül fiatalnak a feladathoz és ősöregnek, akinek valami végérvényesen elveszett

a férjemre néztem, és belecsimpaszkodtam volna, tőle várva a megoldást minden fájdalmamra, majd ránéztem, és egy idegent láttam

tükörbe néztem és nem akartam elhinni, hogy ez az én életem, velem történik és rettegve aludtam el, hogy mit kezdek a babával, ha felébred

egyszer álmomban szoptattam, miközben a baba a kezemben sem volt, mégis olyan valóságosnak tűnt az egész

a környezetet ellenségesnek, veszélyesnek és fenyegetőnek éreztem, de tudtam, hogy egyedül nem tudom megoldani a napokat

világosan láttam, hogy most maradok le arról a rózsaszín ködről, amit éreznem kellene

úgy éreztem, hogy mindent elrontottam és sosem leszek már boldog

tudva és akarva nem törődtem magammal, mert úgy éreztem, nem érdemlem meg

féltettem a babámat, hogy nem lesz mellettem jó élete

próbáltam megfelelni mindennek és mindenkinek

minden mozzanatomat felidéztem újra és újra és megkérdőjeleztem, hogy jól csináltam-e

nem éreztem az ízeket és nem kívántam semmit, kényszerből ettem, mert azt hajtogatta mindenki

fejtem minden szabad percemben, mert azt gondoltam, hogy a tejtől bármi is jobb lesz a babámnak

kikészültem, elvesztettem mindent, amitől nevetni lett volna kedvem.

Általánosságokat olvastam a szülés utáni depresszióról, és nem tudtam, hogy ez az-e. Az "alkalmatlanság érzése" ilyen érzés-e, a "szorongás" ilyen érzés-e, a "kétségbeesettség" ilyen érzés-e.

Igen, ilyen. 

newborn-1399155_340.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhaasztal.blog.hu/api/trackback/id/tr6913660688

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása